İşte bizim hikayemiz… (1950 - 2004)

Firmamızın kurucusu Nejat Dilmen’dir. 1950-1989 yılları arasında şirketimizi yönetmiştir. Daha sonra eşi Ayten Dilmen tarafından 1989-1992 yılları arasında yönetilmiştir. 1992 yılından itibaren 1985 yılından beri şirketimizde çalışan Alp Dilmen ve 1987 yılından itibaren çalışan Ata Dilmen tarafından birlikte idare edilmiş olup, Arzu Dilmen’in 2004 yılında aktif olarak çalışmaya başlamasıyla bugünlere gelmiş bir aile şirketidir.

Firmamızın kuruluşundaki ilk ana faaliyet alanı uluslar arası gümrük komisyonculuğudur. 1950-1960 yılları arasında Türkiye’nin lider kuruluşlarının, Koç Grubu, Yalova Elyaf, Bozkurt Mensucat vb. gibi firmaların yoğun gümrük işlemleri yapılmıştır. 1960’lı yılların sonunda Yalova Elyaf fabrikasının İtalya ile olan ticaretini arttırması, kara nakliyesinde ciddi sıkıntılarının olması, kurucumuz Nejat Dilmen’in Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne girebileceği, gümrük komisyonculuğu işlerinin bitebileceğini düşünerek ve müşterimizinde kendilerini bu yönde teşvikiyle 1960’lı yılların sonunda İtalya’dan Fiat 43 marka çekiciler alınarak Uluslar arası Kara Nakliye Sektörüne adım atılmıştır.

1970’li yılların başında kendi bünyesinde çalışan 100 tırlık filosuyla o zamanların en büyük firmalarından biri olmuştur. İtalya hattı, o dönemdeki en kuvvetli olduğu hat olup Romanya ve Bulgaristan’da binlerce tonluk soda taşımaları gerçekleştirilmiştir… 1989 yılında Nejat Dilmen’in vefatı sonrası dönemde Alp Dilmen ve Ata Dilmen tarafından Romanya’da şirketin kendine ait ilk yurtdışı ofisi kurulmuştur. Romanya’daki ofisimiz bu ülkedeki ilk özel uluslar arası nakliye şirketi olma özelliğini taşımaktadır. Romanya ofisinin açılması ile şirketin aktivitelerinde değişiklikler olmaya başlamıştır. Türkiye’deki araçlar satılarak Romen plakalı araçlar alınmıştır. Bunun sebebi Türkiye’deki bir araç maliyetine o dönemde Romanya’da iki araç alınmasıdır.

Romanya pazarına girildikten sonra komünizmden yeni çıkan Romanya’nın orta doğuyla çok iyi ilişkileri olduğu ve ortadoğuya giden binlerce Romen tırının ülkelerine boş döndüğü tesbit edilmiş ve bu araçlara Türkiye’den Romanya’ya dönüş yükü bulma çalışmalarına başlanmıştır. Good Year ve Pirelli firmalarıyla yapılan büyük kontratlarla bu araçlara yük temin edilmiş ve binlerce tırlık yüklemeler gerçekleştirilmiştir.

1990-2000 yılları arasında Romanya-Türkiye, Türkiye-Romanya arasında yapılan yüklemelerde firmamız pazarın lideri konumuna gelmiştir. Türkiye dışındaki 16 yıllık Romanya tecrübemizden sonra Romanya’daki müşterilerimizden gelen Romanya-Fransa arasındaki taşıma taleplerini gerçekleştirmek üzere, 2004 yılında Fransa’nın başkenti Paris’te Fransa ofisimiz faaliyetine başlamıştır. Firmamızın Türkiye, Romanya ve Fransa’da kendi ofislerinin olması, müşterilerimize verdiğimiz hizmetlerde müşterilerimiz yönünde avantajları ve firmamızın gelişimine de katkıları beraberinde getirmeye başlamıştır.

Romanya-Fransa arasında yüklediğimiz araçları müşterilerimizin isteği ve talebine göre Fransa’dan Romanya’ya veya Fransa’dan Türkiye’ye yükleme imkanı yaratılmış olup, Fransa’dan Türkiye’ye gelen araçlarımızı da Türkiye’den Romanya’ya yük sıkıntımız olmamasından dolayı çok hızlı bir şekilde yüklemekteyiz. Bu 3’lü yükleme yapabilme kabiliyetimiz sayesinde hem araçlarımıza yük temininde zorlanmıyoruz, hem de araçlarımıza 3 ülkeli yükleme yaptığımızdan navlun ücretlerinde, dolayısıyla müşterilerimizin maliyetlerinde önemli bir düşüş sağlıyoruz.

Bu yükleme organizasyonunu yapabilmemizdeki en önemli faktörler, 2.jenerasyon olmamız, lise yıllarımızdan itibaren firmamıza ait araçlarla şöförlerimizin yanında tüm Avrupa ülkelerine yaptığımız seyahatler, yıllardır aynı sektörde çalışmamız, yaşadığımız tecrübeler, ofisimizdeki tüm çalışanlarımızla yaptığımız eğitim çalışmaları, tecrübeli arkadaşlarımızın olması, genç ve dinamik bir ekibimizin olması, Romence, İngilizce, Fransızca konuşabilmemiz, tüm ofislerimizin birbiriyle bağlantılı olması, çok kar elde etme düşüncesinden ziyade müşterilerimizle uzun süreli birlikteliklerle karşılıklı kar etme isteğimizin ve görüşümüzün olmasıdır. Kendimizi daima müşterilerimizin yerine koyar ve o şekilde düşünerek çalışırız. Kimseyi kandırmadan, yalan söylemeden, eksik bilgi vermeden, sürekli kendimizi geliştirmeye çalışarak ilerliyoruz. Dinamik fakat kesinlikle dikkatsiz olmamamız, yavaş fakat emin adımlarla büyümemiz, en önemlisi dürüst olmamız bugün bizim 250’nin üstünde müşteriyle çalışan kendi araçlarının dışında 133 nakliye firmasına iş veren güvenilir bir firma olmamızı sağladı.

(2004 - 2014)

TÜRKİYE - ROMANYA

2004-2014 yıllarında Türkiye - Romanya arasındaki taşımalarımız hız kesmeden devam etmektedir.Türkiye - Romanya arasında istikrarımızı korumamız bizim bu hattaki liderliğimizi devam ettirmektedir.

TÜRKİYE - RUSYA

Son yıllarda özelikle Frigoglass firması ile Türkiye - Rusya arasında son 8 yılda haftalık 5-20 tır arasında yapmış olduğumuz tır yüklemeleri bu hatta firmamıza ciddi tecrübe kazandırmıştır.Rusyada Tels,Globaltranscom ve Sts gibi nakliye firmaları ilede stratejik işbirliklerine giderek Rusyadaki tüm bölgelerde acentelik ve ulaşabilirlik imkanlarımızı arttırdık.Yeni müşteriler kazandık Sanica , Vestel Russia,Franke,Nobel İlaç,Emin Teknik gibi firmalarla çalışmaya başladık. Bosh Siemens firmasının Uluslararası açmış olduğu Türkiye - Rusya taşımalarının ihalesini kazandık.Şişecam Ukranya-Türkiye yüklemelerini yaptık.St-Petersburg ve diğer Rusya bölgelerinden kereste yüklemeleri hammmade yüklemelerine başladık. Türkiye - Rusya hattı son yıllarda çok önem verdiğimiz ve sürekli geliştirdiğimiz ve geliştirmek için ciddi çalışmalar yaptığımız bir hat olmuştur. Türkiyede Mersin - İzmir ve Bursa bölgelerinden Rusyaya Frigo araç taşımasında bulunmaktayız.Elektronik eşya taşımalarında 120 m3 lük araçlarla hizmet vermeye başladık. Çerkezköyden Rusyaya Rus vagonları ile taşıma yapmaya başladık ve devam ediyoruz. Ukranya - Rus - Romen ve Moldavya vatandaşı başarılı iş arkadaşlarımızla beraber ayrı bir bu hat için bir bölüm oluşturmayı başardık ve geliştirmek için çabalarımız devam etmektedir.

TÜRKİYE - KAZAKİSTAN

Rusya hattımızın gelişmesi ile beraber Rusyaya çalışan müşterilerimizden Kazakistan ile ilgili yükleme taleplerinin yoğun bir şekilde gelmesi ile birlikte Kazakistanda bir yapılanmaya gitmeye karar verdik ve 2014 yılında Kazakistanda 15 yıldır yaşayan Sn.Fırat Develioglu ile bir işbirliğine gittik ve Rapid Kazakistan olarak faaliyetlerimize başladık. Bu hatta

1)Türkiyeden direk tır ile (Kamyon Römork - Mega - Frigorofik tırlar ile) taşıma yapabiliyoruz.
2)Türkiyeden Çerkezköyden Rus vagonları ile mal aktarımı yapmadan Kazakistana taşıma yapabiliyoruz.
3)Türkiyeden Tırla veya Konteyner ile Gürcistan Potiye Potidende malları Tren Vagonlara aktarma ile tüm Kazakistan şehirlerine vagon ile taşıma yapabiliyoruz.
4)Türkiyeden Novo ya oradanda mal aktarımı yapmadan aynı konteyneri platform vagona aktarma yaparak tüm Kazakistan şehirlerine taşıma yapabiliyoruz.

Bu arada tüm çalışma yaşamımız boyunca rahmetli babamızın ve annemizin 2 sözü ve öğüdü bize her zaman yol göstermiştir;

Nejat Dilmen:

“Ne iş yaparsan yap her zaman en kalitelisini yapmaya çalış.”

Ayten Dilmen:

“Çalış, çalış, çalış. Hayatın zorluklarını ancak çalışarak aşabilirsin.”

Saygılarımızla

ATA DİLMEN



NEDEN FİYATIMIZ UYGUN?

Çünkü yabancı plakalı araçlar ile çalışıyoruz. Kar marjımızın 35 – 100 USD gibi cüzi rakamlarda olması da müşterilerimizin ekonomik olarak bizi tercih etmelerine sebep oluyor.

NEDEN YABANCI PLAKALI ARAÇLARIN ÜCRETLERİ DAHA UYGUN?

Çünkü Türk tırlarının alım maliyeti daha yüksek. Türkiye’de bir tırın alım maliyeti 100 bin avro iken yabancı bayraklı arabaların maliyeti 20 bin ila 30 bin avro civarında değişiyor. Ayrıca yabancı bayraklı araçların kasko, sigorta ve yeşil sigorta maliyetleri Türk tırların maliyetlerine göre yarı yarıya daha düşük. Yabancı bayraklı araçların geçtiği ülkelerdeki geçiş ücretleri de Türk tırlarına göre daha düşük.

TÜRKİYE’YE GELEN YABANCI BAYRAKLI ARAÇLARIN TIR TESCİ̇L İ̇ŞLEMLERİ̇Nİ̇N YAPILMASI İ̇Çİ̇N TÜRKİYE’DE BİR ACENTE İLE ANLAŞMIŞ OLMA ZORUNLULUĞU VAR MI?

Evet, mutlaka R2 yetki belgeli bir acente ile çalışma zorunluluğu var.

RAPİD LOGİSTİCS’İN R2 YETKİ BELGESİ VAR MI?

Evet, var.

R2 YETKİ BELGESİ NEDİR VE NASIL ALINIR?

Bu belgenin T.C.Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’ndan 5 yıllık süre ile alma bedeli 400 bin ila 500 bin TL arasındadır. Bu belgeye sahip olmayan firmalar yabancı bayraklı bir firmanın aracını yükledikleri zaman, Türkiye’de çalıştıkları müşteriye fatura kesme hakları yoktur. Keserlerse, kestikleri fatura başı para ve hapis cezası vardır.

R2 YETKİ BELGESİNİN RAPİD VE MÜŞTERİ İÇİN AVANTAJI NEDİ̇R?

R2 belgemiz olmasaydı, bu pazarda çalışan belgesiz rakiplerimiz gibi biz de gümrük çıkışlarında 100 USD ödemek zorunda kalacaktık.

R2 YETKİ̇ BELGESİ OLDUĞU İ̇Çİ̇N TIR TESCİ̇L İ̇ŞLEMİ̇ NE KADARLIK Bİ̇R MALİ̇YET İ̇LE GERÇEKLEŞİ̇YOR?

Sadece 10 USD. Bu da müşterimiz lehine 90 USD’lik bir avantaj sağlıyor.

R2 YETKİ BELGESİ İLE GÜMRÜK İŞLEMLERİ HİZMETİNİ KENDİ KADRONUZ İLE Mİ GERÇEKLEŞTİRİYORSUNUZ?

Evet, Türkiye’ nin tüm bölgelerinde (İstanbul; Halkalı, Erenköy, Tuzla, Gebze, Çerkezköy, Bursa, İzmi̇t, Gazi̇antep, Teki̇rdağ, Ankara, Eski̇şehi̇r, Antalya) gümrük tescil işlemlerini kendi elemanlarımız ile yapıyoruz.

YABANCI BAYRAKLI ARAÇLARI OLAN Fİ̇RMALAR, BU BELGEYİ TÜRKİYE’ DE ALABİLİRLER Mİ?

Evet, alabilirler. Ancak yüksek maliyetli R2 yetki belgesinin Türkiye-Rusya hattında çalışan 2-3 araçlık veya 10-30 araçlık filolar tarafından alınması ekonomik açıdan zorlayıcıdır. Bu firmaların bizimle çalışmaları, kendileri açısından en ekonomik çalışma yöntemidir.

Müşteri direkt nakliyeci ile çalıştığı durumda 100 USD gibi bir gümrük tescil ücreti her koşulda ödeyeceklerdir. Direkt nakliyeci ile çalışan müşteriler bizim vermiş olduğumuz maliyet avantajına ulaşamıyorlar

RAPİD NEDİR?

Rapid başlı başına bir sistemdir.

YÜKLENEN ARAÇLARI TAKİP EDEBİLİYOR MUSUNUZ?

Yüklediğimiz tüm tırların günlük yol durumu bilgisini, tırlar yükünü boşaltana kadar her gün vermekteyiz. Araçlar gümrükten çıkmadan önce tüm evrakların kontrolünü yapıp, müşteriden teyit alarak işleme koymaktayız. Tüm şehirlerde ve gümrüklerde acenta ağımız mevcuttur.

YÜKLEDİĞİNİZ ARAÇLAR TEK TİP Mİ?

Hayır. Mega, kamyon, römork, optimum araçlarla yükleme yapıyoruz. Ayrıca maksimum 22,5 tona kadar yük taşıma kapasiteli araçlar kullanıyoruz.

SADECE SPOT MU ÇALIŞIYORSUNUZ?

Hayır. Türkiye’nin büyük çaplı ihracat firmaları ile yıllık ihale bazlı çalışmalarımız da mevcut. Ayrıca aynı gün içerisinde gelen spot yükleme taleplerini de başarı ile yerine getiriyoruz.

UZUN VADELİ ÇALIŞTIĞINIZ FİRMALARA ÖRNEK VEREBİLİR MİSİNİZ?

BSH, Eczacıbaşı, Unilever, Indesi̇t, Uğur Soğutma, Vestel, Nobel, Arçeli̇k, Hayat Ki̇mya, Evyap, Canpack, SFA, Pirelli, Paşabahçe, Galva, Termoteknik.

MÜŞTERİLERİN TÜRKİYE-RUSYA HATTINDA RAPİD’İ TERCİH ETMELERİNİN DİĞER SEBEPLERİ NELERDİR?

Uluslararası nakliye sektöründe 2010 yılından beri peşin para ile ödeme yapılmamaktadır. Rapid Logistics, güçlü finansman kaynağı sayesinde araçlar yüklendikten 30-60-90 gün sonra yapılan ödemeleri finanse etme gücüne sahiptir. Ayrıca, CMR sigortasının otomatik olarak başladğını tüm müşterilerimiz bilmektedirler. Rapid, yıllık bazda binlerce tır yüklediği için araç başı sigorta teminatı çok düşüktür. Binlerce araç yüklemek ise yıllar süren bir çalışma ve istikrarlı büyüme politikası ile mümkündür.